Thursday 28 June 2012

Destinasi yang mesti anda lawati bila bercuti di Kota Kinabalu Sabah!!




Salam semua..Ok!! Krik sekarang keboringan dibilik setelah selesai Viva dan buat Correction untuk Tesis. Hanya menunggu next week (isnin) untuk dapatkan satu lagi tandatangan dari examiner yang bercuti. Moga dipermudahkan semuanya!Amin.

    Entri kali ini krik just nak share few places yang U all should  visit if bercuti di Kota Kinabalu. Dari pengalaman disini, ramai orang semenanjung suka berjalan di Kota Kinabalu dan kebiasaanya percutiaan singkat. Ok, so where korang patut pergi jika datang kesini untuk beberapa hari?Ok..krik akan listkan beberapa tempat sekitar Kota Kinabalu yang patut di lawati sepanjang korang disini.


Gaya Street adalah seperti pasar minggu @ Tani disemenajung. Tapi sini  pasar yang dibuka setiap hari Ahad menawarkan pelbagai barangan kenangan serta barangan tempatan lain . Setiap hujung minggu berduyun2 pelancong tempatan dan luar negara berkeliaran disini.

UMS ! eh..promote tempat sendiri sikit..UMS  adalah tempat yang perlu korang singgah coz disini banyak view yang cantik di UMS juga terdapat akuarium besar yang menempatkan penyu! Nak tgk penyu hidup jom arr...

Oh..!Ini adalah pantai yang ada di dalam UMS.!Sangat cantik especially untuk tengok matahari terbenam..

Ini adalah di  bandar Kota Kinabalu dan tempat pelancong shopping, tershopping or terbabas membeli belah barangan laut . Pelbagai produk seperti ikan masin, ikan bilis yang bergred tinggi dan lain2 terdapat disini pada harga yang berpatutan!! Warning: Minta diskaun kaw2 sikit..!! Kalo korang jenis tak reti @ malu minta kurang,suruh orang lain cakap!!Kalo tak anda mangsa yang senang ditipu

Pasar Kraftangan atau local panggil pasar Pilipin.Ini  bersebelah pasar ikan masin tadi. Adalah tempat shopping bagi semua jenis kraftangan + mutiara + kerongsang! Tapi ingat..Harga sini sebenarnya amat mahal..My suggestion pergi shopping di pasar malam yang dibuka di belakang lorong berdekatan.

Kundasang! Adalah tempat yang korang mesti pergi!! Tempat sejuk dan dapat lihat puncak Gunung Kinabalu jika nasib anda baik. Hanya 2 jam dari Kota Kinabalu dan disini banyak homestay atau hotel dengan kadar yang murah.Psstt: Gambar diatas adalah di Pusat Dakwah di Kg Mesilou (Kampung paling akhir dan paling atas)

Tiga Pulau! Just 15 minit dari jeti di Kota Kinabalu! Pulau Manukan, Pulau Sapi dan Pulau Mamutik adalah tempat famous tumpuan pelancong asing especially dari Korea dan China. Di sini korang boleh berjemur, menyelam sambil tengok coral or cuci mata.



ps: Selama empat tahun di Sabah, sudah berjaya membawa ramai kawan2 melawat sini.Ala2 mini promoter lak...

7 comments:

lailatul fatiqah said...

pantai tue cantik ! ;)

Unknown said...

selamat dtg ke Kota Kinabalu....

Pwincess said...

Teringin nak p Sabah! Hehe =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/dinosaur-eggs.html

bear kontot said...

Antara 3 pulau, manukan, sapi n mamutik mane yang plg best?

Miz Polka Dots said...

hye awk..
ums ada pantai??
selain tmpt2 ne.. ada tmpt2 lg tak yg dekat and x perlu naik bot..

An-Naqlu KK Rental Car said...

Assalamualaikum tuan tumpang promosi perkhidmatan kereta sewa dan homestay di KK

keretasewasabahbest.blogspot.com
Keretasewakotakinabalu.wordpress.com
Fbpage: annaqlukotakinabalucarrenta

Unknown said...

https://www.facebook.com/kalumpangresort?fref=ts

019-384 0838 (Mr.Fahmi)

Post a Comment

Si Cantik dan Kacak menulis...