Thursday 8 March 2012

Edisi hari wanita sedunia with love


           Salam semua, hari ini post istimewa edisi hari wanita sedunia? Eh..apa kena ngan krik?hahahaha..Special post krik tujukan pada super women yang luar biasa istimewa dalam hidup. Oppsss…Saper lar bertuah tu kan… It my mum..Yup…my lovely mum adalah my idol dalam dunia. Kenapa dan mengapa? Krik belajar yang hidup tanpa wanita yang bernama Rajmas Binti Abdullah adalah kosong. Dimana krik berpijak sekarang adalah atas ehsan my mum. Bukan senang seorang ibu sanggup menumpangkan kita dalam perut selama Sembilan bulan dan membawa kemana sahaja dirinya pergi. Andai kata tiada kasih dan sayang sudah pasti diri ini dicampak dalam longkang atas buang ditong sampah.Terima kasih mum for lahirkan diri ini.

           My mum adalah insan teristimewa, penat dan letih tidak banyak mengeluh. Dari cuci baju, jemur, gosok, lipat, memasak, menyapu dan semua nilai kasih sayang yang tidak mampu untuk ditulis disini. Kuat wanita bernama ibu. Apalah  nilai setengah jam bebelan pada kita kerna pasti hukuman itu adalah atas dasar salah kita.

           My mum sangat tabah, membesar dalam keluarga yang tidak kaya menuntut kerah keringat untuk bekerja semuda belasan tahun untuk menyekolahkan adik-adiknya.Terkorban diri sendiri, ibuku tidak sempat menyekolahkan diri sendiri. Tidak pandai menulis dan tidak pandai membaca.Oh , besarnya jasamu.Setelah lahir diriku, dirimu kuatkan diri untuk memberi diriku ilmu yang dirimu tidak sempat belajar.Terima kasih mum, semua pencapaian ku kini adalah milikmu. Tidak berhak untuk diriku mengaku semua ini adalah hasil usahaku.Kerna  tanpamu tidak betah ku berdiri sekarang.

        Mum, dirimu sungguh istimewa..Kerna dirimu super women untuk diriku. Moga diriku mampu memberikan kembali apa yang dirimu korbankan selama ini.Terima Kasih tidak terhingga atas segala pengorbanan.


Love you so much....

p/s: Ibu tidak boleh ditukar ganti..Hanya satu sahaja..Love u Mum.

4 comments:

Queenara said...

beruntung krik masih ada ibu . jaga dia sebaik mungkin tauuu .. ^^ tanpa mereka siapalah kita .

#missed my late mom :)

Krik Alfie said...

@AishaMyra"sabar yer awak..kita sedekahkan Al-Fatehah tuk arwah mak awak....

Maisarah Azmi said...

rindu la kat mak.. dah lama tak balik... huhu.. next week balik. tak sabar

Krik Alfie said...

Nurmaisarah Azmi:bestnya dia nak balik..hehhehe..kita lambat agii..

Post a Comment

Si Cantik dan Kacak menulis...