Thursday 23 August 2012

EH!!!Raya dah lepas?


Salam sayang semua. Setelah berkurun kemalasan untuk berblog. Hari raya Ke 5 ni, krik tekadkan diri untuk rajinkan diri. First at all, SELAMAT HARI RAYA AIDIL untuk semua reader yang gigih buka, komen blog picisan ini. Maaf andai ada terguris kata dari post2 yang telah  dititipkan. Banyak korang dapat duit raya ? (nada jelous). Syukur  walaupun dah tua Bangka ni ,krik masih lagi terima duit raya (al maklum orang tak kerja lagi).  Alhamdullilah, krik telah berjaya menamatkan Ijazah dalam bidang Sains Makanan setelah empat tahun merantau dibumi Bawah Bayu. Majlis konvo dijangka pada hujung bulan 10 di Sabah .  Perit jerih, dugaan dan segala cabaran ‘dipaksa’ untuk ditempuhi. Doakan krik mendapat kerja yang sesuai (proses mencari).

            Berbalik pasal raya, tahun ini, kami kaum keluarga hanya menyambut raya dengan cerita sedih. Arwah datuk sebelah ayah menghembus nafas pada petang sebelum raya dan dikebumikan dimalam raya. Bayangkan disaat takbir raya sayu-sayu berbunyi, mercun dan bunga api  riuh berbunyi, kami bertungkus lumus bagi proses pengebumian yang siap sepenuhnya pada jam 12 pagi pada satu syawal. Doa dibaca agar arwah ditempatkan bersama-sama orang beriman AMIN. So tahun ini, tiada gambar pada pagi raya dek kerna keletihan yang amat (tertidur) usai siap menunaikan solat hari raya di masjid.

Pic Raya special tuk korang. Jarang bebenor krik nak masuk gambar sendiri (ni pic raya lama).Pink gitewww..hahahaha(tobat tak mo pakai pink da)


p/s: wElcom junior ke UMS

1 comments:

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

Post a Comment

Si Cantik dan Kacak menulis...