Monday 30 January 2012

Blog yang jadi pilihan bacaan krik....


      Salam semua, kali ini krik ingin berkongsi tentang blog yang menjadi pilihan krik untuk membaca dan ternanti-nantikan next post. Korang pun pasti mempunyai blog kesukaan kan?Tapi terlebih dahalu krik ingin memohon kemaafaan kepada folower yang follow my blog tapi krik tidak follow balik. Pada dasarnya krik bukan jenis 'U follow I, I follow back'. Mengfollow tanpa kita membaca isi kandungan blog bukan kecendurangan krik kerana isi yang diketengahan dan penulisan yang baik menjadi pilihan dan pertimbangan krik untuk mengfollow satu-satu blog (pada yang rasa tertipu kerana krik tidak follow balik bolehlah menekan un follow). Krik sedar , isu ini telah sering dibincangkan oleh blogger-blogger senior lain . Pada krik, jumlah follower yang  ramai tidak menjanjikan kepuasan pada krik kerana kepuasan sebenarnya adalah krik dapat berkongsi sesuatu disamping ingin menambah kenalan.

      Bebalik pada tajuk yang krik tulis, terdapat beberapa blog yang sering menjadi medan krik meng release tension dengan membaca karangan diorang. Blog yang biasa dibaca adalah perkongsiaan pengalaman, kehidupan , politik dan juga agama.

      Blog pertama yang krik nanti-nantikan updates adalah blog Another Chinese Muallaf. Blog ini adalah blog yang diasaskan oleh seorang Muallaf Chinese yang menceritakan suka duka golongan Chinese yang mengambil keputusan untuk memeluk agama Islam. Selain kupasan tentang pandangan beberapa isu budaya Chinese yang kadang-kala menjadi isu dalam  kehidupan sebagai penganut islam. Segala kupasannya adalah menarik dengan penerangan dari sudut pandangan mereka yang bukan lahir sebagai penganut Islam dan pada sama bukan berbangsa Melayu. Bagi yang teringin untuk membaca tulisan tentang isu-isu Chinese Muslim boleh ke lifemualaf.blogspot.com  .

       Blog kedua yang menjadi pilihan kedua krik adalah blog Dari Kelate Ke Copenhagen. Blog seorang pelajar yang melanjutkan pelajaran ke Copenhagen dimana isu yang diketengahkan adalah pengalaman hidup di tempat orang disamping perkongsiaan tempat menarik yang boleh dilawati disana. Kupasan dan gambar-gambar yang menarik mampu membuatkan anda untuk terbanyangkan diri anda disana. Blog ini boleh terjah di http://darikelatekecopenhagen.blogspot.com/ .

     Diharap korang boleh berkongsi dengn krik, blog-blog yang super best untuk bacaan krik. Krik akan membaca jika masa mengizinkan disamping kelajuaan internet yang super laju.

krik: Suker blog yang menggunakan bahasa-bahasa yang indah dan simple



10 comments:

ilovekampungku said...

thank you for sharing u fav blogger....

samela...folower saya pun x banyak..cukup cukup jer

Shah Scander said...

Blog ni saya follow dah lama tapi saya tak tau pun blog ni ada follow saya ke tak. Saya tak kisah pun. :-)

Myra Azraff said...

tu yg den x penah setuju dgn follow2 memakse ni..pakse follow dia,tpi tengok pengisian dier..ya rabbi..haha..tu yg suka follow blog yg penulisan dier bagus dan mudah difahami:)

Krik Alfie said...

ilovekampungku: Welcome...Tak per tak ramai follower...yang penting niat kita tuk berblog :-)

Krik Alfie said...

Iskandar Shah:Tq kerna follow...dalam sesetengah hal, bukan krik tak mau follow tapi tak sempat nak bukak semua blog..hehehe..banyak blog yang bagus dan menarik sebnarnya..tapi masa dan line internet membataskan...tq memahami ;)

Krik Alfie said...

myra azraff;setuju sangat...blog biar ringkas tapi mudah difahami...hehhehehe

Imran@Copenhagen said...

Terima kasih Krik kerna sudi membaca blog DKKC dan menjadi pilihan untuk di baca

Selamat maju jaya

PCL said...

salam singgah, moga terbuka hati anda datang ke blog pcl..salam ukhuwah jg buat permulaannya.

Krik Alfie said...

Imran @Copenhagen:Wah..owner datang bagi kome...tq2..keep update ur blog k..

Krik Alfie said...

PCL:Insyallah akan menjengah nanti..

Post a Comment

Si Cantik dan Kacak menulis...